Friday, January 17, 2014

MENGATASI MASALAH HB RENDAH KETIKA KEHAMILAN

Ibu hamil cenderung untuk mengalami anaemia. Anaemia ialah keadaan di mana berlakunya kekurangan hemoglobin di dalam sel darah merah.

Hemoglobin pula merupakan pengangkut oksigen dan zat makanan ke seluruh badan.

Anaemia di kesan melalui ujian darah iaitu apabila bila paras hemoglobin (Hb) dalam sel darah kurang drpd 11mg/dl.

Betapa pentingnya untuk kita memastikan paras Hb berada dalam paras normal kerana jika paras Hb rendah ini bermaksud darah tidak dapat mengangkut oksigen dan zat yang secukupnya kepada bayi di dalam kandungan.

Wanita hamil disarankan mengambil makanan yang kaya dengan zat besi, B kompleks dan asid folik untuk membantu pembentukan sel darah merah dan meningkatkan paras hemoglobin (Hb).

Wanita hamil juga disarankan untuk mengambil makanan yang kaya dengan vitamin c untuk membantu meningkatkan penyerapan zat besi.

Mungkin diantara kita kekurangan zat besi dan vitamin C di dalam diet seharian. Maka Shaklee menyediakan supplement yang kaya dengan zat besi dan vitamin C serta mampu dimiliki.






                                                    
1. Vita-Lea
Vita-Lea merupakan multivitamin yang mengandungi 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagai nutrisi lengkap untuk tubuh badan manusia. Ia juga mengandungi formula iron atau zat besi yang berfungsi untuk membantu pembentukan sel darah merah dan sememangnya baik untuk ibu mengandung.


                                                 


2.Vitamin C sustained release
Vita-C yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia berfungsi membantu penyerapan zat besi oleh tubuh. Ia juga mempunyai formula pelepasan secara berperingkat (100mg/jam) yang dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan kepada tubuh.






3. B Complex
Mengandungi 8 vitamin B dan asid folik yang membantu pembentukan sel darah merah sekaligus meningkatkan paras hemoglobin (Hb).

Kesemua supplement ini juga terdapat di dalam SET KEHAMILAN.

Berikan yang terbaik untuk anda dan bayi.



Untuk Pertanyaan dan Pesanan,
Sms/call/whatsapp : 019-3797088
Email : norzanariahismail@yahoo.com

I'M YOUR SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
NO SID : 1090328


>> Tiada tambahan perasa tiruan, pemanis, bahan pewarna atau pengawet.



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

 




No comments:

Post a Comment

Thanks for your comments. Don;t forget to click follow....:)

MINYAK AROMATERAPI SERAI WANGI SUZYHONEY - Harga promo RM11 sahaja

 Assamualaikum semua. Hai lamanya tak update kan. Macam busy sangat je. 😅 Okay lah just nak share, Suzyhoney tengah ada PROMO Minyak Serai ...